Tijdens de bijzondere algemene ledenvergadering van dinsdag 10 mei jongstleden hebben we gesproken over de ophanden zijnde verbouwing van ons clubhuis. Het is duidelijk dat we uit ons jasje groeien, voor zowel de senioren als de jeugd, en het bestuur ziet daar een oplossing in door het clubhuis te verbouwen. Hierbij worden de bestuurskamer en de gang bij de bar getrokken, en wordt de inhoud van de bestuurskamer verplaatst naar een (nog aan te schaffen) zeecontainer.
Het betrof een vergadering met relatief goede opkomst, met 47 vertegenwoordigde stemmen was 45% van de stemgerechtigden aanwezig. Tonny heeft als Chef van de bouwcommissie uitgebreid uitgelegd wat de plannen zijn en planning is, en heeft het kostenplaatje onderbouwd. De ledenvergadering was nodig omdat het bestuur toestemming van de leden nodig heeft voor een uitgave van meer dan 1500 euro en het geraamde maximum budget dat we willen uitgeven voor deze verbouwing is 15.000 euro.
De uitkomst van de vergadering is dat er op zeer korte termijn een zeecontainer aangekocht zal worden, en dat nog voor de bouwvak de muren in het clubhuis worden open gebroken. Dat is het enige punt dat door een aannemer wordt gedaan. Al het overige, vloeregalisatie, plafonds en de afwerking, wordt indien mogelijk door de bouwcommissie en met hulp van de leden gedaan. De werkzaamheden vinden plaats tussen seizoensafsluiting op 5 juni en de start van de competitie (2de weekend september), met als doel voor de competitiestart weer een volledig functioneel clubhuis te hebben.
Uiteraard hebben we hier hulp van de leden bij nodig, zowel bouwers als sponsoringzoekers. Alhoewel we het budgetair bijna helemaal rond hebben zou het fijn zijn als we na de verbouwing nog wat financiële ruimte hebben. We zoeken dan ook mensen die iets bij kunnen dragen in zowel arbeid als sponsoring. Dat kan in materialen zijn, als je bijvoorbeeld weet dat er ergens een restpartij vloertegels te koop is, maar ook in sponsoracties, zoals bijvoorbeeld door je in te zetten op Fields of Joy (zie de nieuwsbrief van 25 mei).
Voor vragen en meer informatie zijn we altijd bereikbaar op Bestuur@erc69.nl
Geef een reactie